L’Associació d’Impuls Metropolità del Camp de Tarragona.

Som associació integrada per ens locals, de caràcter voluntari i sense ànim de lucre, amb personalitat jurídica i capacitat d’obrar plena, que actua com a plataforma metropolitana de concertació estratègica territorial.

Membres del Grup Impulsor

Finalitat

Avançar en la construcció progressiva del model metropolità del Camp de Tarragona actuant com a plataforma de consens, generació d’estratègia i impuls de projectes transformadors.

L’objectiu és desplegar un model de governança metropolitana escalonada, estructurat en tres nivells complementaris:

L’Associació com a node estratègic

i espai de generació de consensos i visió compartida.

Instruments sectorials de gestió compartida

(la ja existent mancomunitat de residus, la futura agència pel desenvolupament i la competitivitat, potencials xarxes culturals metropolitanes, etc.), que materialitzen polítiques i serveis concrets de manera supramunicipal.

Formalització institucional de l’AMCT a mig o llarg termini

sobre la base d’un consens polític consolidat i una experiència prèvia de cooperació real.

Objectius estratègics

  • Generació de consensos i visió compartida
  • Impuls d’aliances i governança flexible
  • Lideratge de projectes transformadors
  • Captació de recursos i legitimitat institucional
  • Preparació per a la institucionalització

Objectius operatius

  • Impulsar i desenvolupar plans estratègics metropolitans
  • Articular processos de participació público-privada
  • Creació de comissions temàtiques i sectorials
  • Actuar com a interlocutor institucional únic davant d’altres administracions
  • Canalitzar l’impuls i la gestió compartida de projectes transformadors
  • Identificar i optar a fons autonòmics, estatals i europeus
  • Coordinació amb altres instruments metropolitans
  • Crear espais de treball conjunt amb els socis fundadors

Creació d’espais de participació temàtica i sectorial

Ponències temàtiques i sectorials obertes a la participació d’agents econòmics, socials, acadèmics i professionals.

Ponència de Territori i Habitatge

Treballar entorn als reptes relacionats amb el planejament urbanístic del territori metropolità i iidentificar els reptes i oportunitats del territori i proposar projectes locals de caire públic i de col·laboració publico-privada amb dimensió metropolitana.

Ponència d’inclusió i cohesió social

Reforçar les estratègies locals de benestar social incorporant la dimensió metropolitana de manera que les polítiques socials es defineixin a partir de les necessitats comunes i les particularitats pròpies de cada municipi del territori agregant elements de valor compartit.

Ponència de Mobilitat

Treballar en la transició cap a un model de gestió de la mobilitat metropolitana.

Ponència d’Infraestructura Verda

Gestió de les dades i el coneixement que permeti plantejar solucions als reptes climàtics de l’àmbit metropolità fent propostes concretes d’accions i projectes relacionats amb els corredors verds i blaus i la infraestructura verda urbana.

Ponència de Desenvolupament Econòmic i Social

Se centra en quatre àmbits temàtics clau:

  • Talent i formació.
  • Impuls dels sectors estratègics.
  • Estratègies territorials i cooperació administrativa.
  • Foment de l’ecosistema metropolità d’innovació

Ponència de Cultura

Garantir el dret a la cultura com a pilar bàsic de cohesió i desenvolupament metropolità. S’impulsarà la creació d’un marc compartit de drets culturals i mediació comunitària, que permeti coordinar projectes de formació, participació i accés universal a la cultura.

Ponència de Serveis Bàsics

Ha de treballar amb l’objectiu de crear un mecanisme de gestió de l’energia al territori metropolità i adaptar la gestió de l’aigua en un escenari de crisi climàtica.

Agència pel desenvolupament
i la competitivitat del Camp de Tarragona

La seva finalitat es Projectar l’àrea metropolitana del Camp de Tarragona com a referent de competitivitat, innovació, talent i qualitat de vida al sud d’Europa.

Objectius estratègics

Objectius operatius:

Dissenyar i gestionar un servei integral d’atenció a inversors.

Desenvolupar accions de màrqueting territorial i presència activa en fòrums internacionals, missions comercials i xarxes globals.

Impulsar programes específics per a l’acollida i integració de talent internacional, així com fomentar el retorn i la mobilitat del talent local.

Coordinar i presentar projectes estratègics a convocatòries europees i estatals, assegurant l’accés i una gestió eficient dels fons disponibles.

Participar activament en espais de lobby econòmic i institucional, com ara ACCIÓ, associacions empresarials, plataformes d’inversors, fòrums europeus i xarxes estatals o internacionals de promoció econòmica.

Valors

  • Innovació i visió transformadora.
  • Col·laboració i governança compartida.
  • Sostenibilitat i impacte social positiu.
  • Ètica institucional i transparència.
  • Eficiència i orientació a resultats.
  • Compromís amb el territori.